Resulullahın bütün dedeleri mümindi M4y64i10
Resulullahın bütün dedeleri mümindi M4y64i10
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Cocuklar Duymasın ! xD Den Gelen Arklarımızın Üye Olmaları Önemle Rica OlunuR..

 

 Resulullahın bütün dedeleri mümindi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
lossevil
Admin
Admin
lossevil


Takımlar : Resulullahın bütün dedeleri mümindi 3cfc6cbe9b5f994873e98f5d8805462f
Ruh hali : Resulullahın bütün dedeleri mümindi Cesur10
Mesaj Sayısı : 817
Yaş : 29
Nerden : istanbul/beyoglu/kasımpaşa
Points : 50016070
Kayıt tarihi : 14/02/09

Resulullahın bütün dedeleri mümindi Empty
MesajKonu: Resulullahın bütün dedeleri mümindi   Resulullahın bütün dedeleri mümindi Icon_minitimeC.tesi Mart 07, 2009 5:15 pm

Resulullahın bütün dedeleri mümindi



Sual: Resulullah
efendimiz, Hazret-i İbrahim�in soyundan geldiğine göre, Hazret-i
İbrahim�in babası Azer de kâfir olduğuna göre, nasıl olur da,
Resulullahın mübarek nuru bir kâfire geçebilir? Peygamberimizin bütün
dedeleri mümin değil mi idi?
CEVAP
Resulullah efendimizin
anası, babası ve bütün dedelerinin temiz bir mümin olduğu, âyet-i
kerime ve hadis-i şeriflerle sabittir. Bunun aksini söylemek, bu
husustaki nassları inkâr olur.

Tevbe suresinin 28. âyet-i
kerimesinde müşriklerin necis, yani bedenlerinin değil itikadlarının
pis olduğu bildiriliyor. Peygamber efendimiz de bütün dedelerinin temiz
olduğunu bildiriyor. Şuara suresinde (Vetekallübeke fissacidin) buyuruluyor. Yani mealen, (Sen, yani senin nurun, hep secde edenlerden dolaştırılıp, sana inkılab etmiş, ulaşmıştır) demektir. Ehl-i sünnet âlimleri bu âyet-i kerimeyi tefsir ederken, bütün ana babalarının mümin olduğunu bildirmişlerdir. Mevahib-i ledünniyye kitabının başında, bütün dedelerinin temiz birer mümin olduğunu bildiren hadis-i şerifler nakledildikten sonra buyuruluyor ki:
(İbni Abbas hazretleri buyuruyor ki:
"Seni
bir Peygamberin neslinden diğer bir Peygamberin nesline naklettim. Yani
senin soyun Peygamberler silsilesidir. Bir babanın iki oğlu olsa,
peygamberlik hangisinde ise, Resulullah ondan gelmiş demektir
.")

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Her asırdaki insanların en iyilerinden dünyaya getirildim.) [Buhari]

(Allahü teâlâ, Arabistan�daki seçilmişlerden beni seçti. Beni her zamandaki insanların en iyilerinde bulundurdu.)
[Taberani]

(Dedelerimin
hiçbiri zina etmedi. En iyi babalardan, temiz analardan geldim.
Dedelerimden birinin iki oğlu olsaydı, ben bunların, en iyisinde
bulunurdum.)
[Mevahib]

(Hazret-i Âdem�den babama kadar hep nikahlı ana babadan geldim. Ben ecdat olarak sizin en hayırlınızım.)
[Deylemi]

(Soy bakımından da insanların en şereflisiyim. Öğünmek için söylemiyorum.)
[Deylemi]

[Yani, (Hakikati bildiriyorum, hakikati bildirmek vazifemdir, bunları söylemezsem vazifemi yapmamış olurum) demektir.]

Bu
hadis-i şerifler ve Şuara suresindeki âyet-i kerime, Peygamber
efendimizin bütün dedelerinin temiz bir mümin olduğunu göstermektedir.
Kâfirler pis olduğuna göre, Hazret-i İbrahim�in babasının kâfir olması
mümkün değildir.

Molla Cami hazretleri buyuruyor ki:
(Muhammed
aleyhisselamın zerresini taşıdığı için, Hazret-i Âdem�in alnında nur
parlıyordu. Bu zerre, Hazret-i Havva�ya ve ondan Hazret-i Şit�e ve
böylece temiz erkeklerden temiz kadınlara ve temiz kadınlardan temiz
erkeklere geçti. O nur da, zerre ile birlikte, alınlardan alınlara
geçti.) [Şevahid]

Bu nur, kâfire geçmediği gibi, zina
gibi bir günah işleyen mümine bile geçmiyordu. Bu bakımdan da Azer,
Hazret-i İbrahim�in babası değildi. [Hazret-i İbrahim�in babasının ismi
Taruh idi.]

Enam suresinin 74. âyetinde, (İbrahim, babası Azer�e dediği zaman...)
buyuruluyor. Burada Azer kelimesi, baba kelimesinin atf-ı beyanı olduğu
Beydavi tefsirinde yazılıdır. Bir kimsenin iki ismi olup, birlikte
söylenince, birinin meşhur olmadığı, ikincinin meşhur olduğu anlaşılır.
Meşhur olmayan birincisindeki kapalılığı açıklamak için ikincisi
söylenir. Bu ikincisine atf-ı beyan denir.

Hazret-i İbrahim iki
kimseye baba demektedir. Birisi kendi babası, diğeri de üvey babası ve
amcası olan kişidir. İcaz, belagat ve fesahat kaidelerine göre, âyet-i
kerimenin manası, (İbrahim, ismi Azer olan babasına dediği zaman)
demektir. Böyle olmasaydı, sadece (Azer�e dediği zaman) veya (Babasına
dediği zaman) demek yetişirdi. Eğer Azer kendi öz babası olsaydı Babası kelimesi fazla olurdu. Türkçe�de bile (Babam Ali geliyor) denmez, (Babam geliyor) denir.

Kur�an-ı
kerimde amcaya baba denilmektedir. Hazret-i İsmail, Hazret-i Yakub�un
amcasıdır. Fakat Kur�an-ı kerimde (Amcan İsmail) denmiyor, (Baban İsmail) deniyor. Çocukları, Hazret-i Yakub�a (Babaların İbrahim ve İsmail ve İshak...) diyor.
(Bekara 133) Yani, (Baban İbrahim, baban İsmail ve baban İshak)
deniyor. Halbuki Hazret-i İsmail, Hazret-i Yakub�un babası değil,
amcasıdır. Tefsirlerde, Kur�an-ı kerimde amcaya baba denildiği
bildirilmektedir. Resulullahın yaşlı köylüye, amcaları olan Ebu Talibe
ve Hazret-i Abbas�a baba dediği, çeşitli muteber kitaplarda yazılıdır.

Yalnız Araplar değil, çeşitli milletlerde, amcaya, üvey babaya, kayınpedere ve yardımsever zatlara baba demek âdettir.

Türkiye�de
de, insanlara iyilik eden, onları himayesine alan kimselere mecaz
olarak, "Baba adam", "Fakir babası" dendiğini hepimiz biliriz. Yaşlı
kimselere de hürmeten "Baba" denir.

Yaşlı kadınlara da "Ayşe
ana", "Fatma ana" veya "Hacı anne" dendiği meşhurdur. Böyle söylemekle,
yani baba demekle, o kimse bizim babamız olmadığı gibi anne dediğimiz
kadın da annemiz olmaz. Bunlar hürmet için söylenir.

Yine yaşlı
kimselere, bir akrabalığımız olmadığı halde, "Amca, dede", yaşlı
kadınlara da, "Teyze, nine" deriz. Bunlar bir saygı ifadesidir.

Bu bakımdan Hazret-i Yakub�un öz babası Hazret-i İshak iken, Kur�an-ı kerimde, Hazret-i Yakub�a hitaben (Baban İsmail) buyurulmuştur.

[İmam-ı Süyuti hazretleri, Kitabüd-derc-il-münife kitabında Azer�in Hazret-i İbrahim�in amcası olduğunu vesikalarla ispat etmektedir.]

(Babam ve baban ateştedir)
hadis-i şerifi için âlimler iki türlü açıklama yapıyorlar:
1- Bu hadis-i şerif, Ebu Lehebin Cehennemde olduğunu bildirmektedir. Çünkü Arablar amcaya da baba derler. (El müstened)

2-
Bu hadis-i şerif, imanlı oldukları bildirilmeden önce, ictihad ile söylenmiş idi. İmanlı oldukları sonradan bildirildi. (Mir�at-i kâinat) [Hazret-i Hatice�nin iki çocuğu için de böyle buyurmuştu. Cehennemde olmadıkları sonradan bildirildi. (Ahvali etfalil-müslimin)]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://kralmekan.forumdizini.com
 
Resulullahın bütün dedeleri mümindi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» fener sevilla bütün goller
» Resulullahın üç vazifesi
» Resulullahın çok evlenmesi
» Hilye-i Saadet (Resulullahın görünüşü)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: DiNi-
Buraya geçin: